23 Eylül 2010 Perşembe

Galata'nın Yolları Taştan



Galata Kulesi olmasa İstanbulu bu kadar sever miydim bilmiyorum. Evet, Boğaz, Kız Kulesi, Ortaköy, Taksim ama Galata'nın yeri ayrı.





Karaköy'de vapurdan inip, yukarıya Taksim'e çıkan o yola hayranım. Sanırım Kuledibi deniyor oralara. 

Alıyorum kendime bi duble taze sıkılmış greyfurt suyu, yukarı çıkana kadar fırt fırt fırt içiyorum, ohh mis. Bu sırada bi yandan da sağlı sollu eski eşyalar satan tezgahları geziyorum. Bazıları çok dökük olsa da (kafası koparılmış trol gördüm geçen gün :)) bazen çok tatlı şeyler bulabiliyosunuz.






Galatanın önündeki küçük kafelerin tadı da bi başka. Nasıl efil efil esiyodu yaz akşamları. Bir de darbuka çalan sokak çalgıcıları varsa yakınlarda, tadından yenmez.







Komodo merdivenlerini ilk gördüğümde sanırım bir iki dakika ağzım açık kalmıştı. Sonradan öğrendiğim üzere, dönemin en zengin işadamlarından biri evi ve Karaköy arasındaki mesafeyi daha kısa zamanda ve rahatça gidebilmek için yaptırmış bu asimetrik merdivenleri ve kendi adını vermiş! bkz:şaşırdım


Pepper Furnival Galatadan bildirdi.

Ps 1:  Bir de o yolda bı yer var ki. Of off. İddaa ediyorum yiyip yiyebileceğiniz en güzel tavuklu pilav. Galataya çıkan o yokuşta, solda küçücük bir dükkan. O kadar küçük ki içeriye masa sığmıyor. Yolun kenarındaki küçük taburelere oturup yiyorsunuz pilavınızı. Bu sırada yoldan gelip geçen turistlere, bıçkın delikanlılara bakarak eğlenmek te cabası.Valla tükanın adını bilmiyorum. Yer tarif etme özürlü olduğum için anlamadıysanız daha açık tarif etmeye çalışırım.

Ps 2: Resimler: @deviantart-İrem Gülersönmez, sezgihan.blogspot.com

Ps 3: Finükiler için: http://www.futuristika.org/trend/gezimekan/funikuler/

PS 4: Ben daha ayrıntılı bilgi istiyorum derseniz bi göz atın bence: http://gezginbora.blogspot.com/2010/05/karakoy-galata-pera.html

Ps 5: Trol bebekleri unutmadınız di mi? bkz:





Hiç yorum yok: