10 Ocak 2011 Pazartesi

Hayal Kırıklığının Matematiksel Hesabı

Şimdi efenim bu insanların sürekli bahsettiği herkese hakettiği değeri vermek mevzusu var biliyosunuz. Ben ömrüm boyunca anlayamadım bu lafı. Bilsem zaten ne kadar ettiğini o kadar verir kurtulurum di mi? Terazi var sanki tartıyosun, ne kadar çektiyse değer terazisinde o kadar veriyosun.



Oturdum düşündüm.  Matematiği oldum olası çok severim. Hele de üslü sayılar. Karekökün hayatıma girişi üslü sayılardan daha sonra olmuştur. İşte bütün sorun bu. Vermem gereken değerin üssünü alacağıma karekökünü almam gerekiyomuş. Bir örnekle hemen açıklıyorum;



Misal 100 birim değer  vermeyi düşündüğüm bi insan var. Ben napıyorum? Bunun hemen karesini  alıp D=1002=100 veriyorum. Peki asıl yapmam gereken ne: düşündüğüm değerin karekökünü almak D=√100=10.  Evet işte bu aradaki fark (100-10=90birim) benim hayal kırıklığım oluyor. Tebrikler. Nur topu gibi hayal kırıklığım oldu.


ps 1: matematiksel işlemlerde gördüğünüz üzere değerin üssünü arttırdıkça, hayal kırıklık biriminiz artıyor. 


ps 2: bu yazıyı forward edin. %100 çalışıyor. 

1 yorum:

FKH dedi ki...

oyun teorisine göre;

eğer bir grupta bir çok kız varsa ve bu kızlarıdan sadece bir tanesi güzelde iç bu ahvalden mütevellit matematik devreye girer.

teori der ki;

grupraki güzel kızı herkes beğenir. bu yüzden % sel oran gittikçe düşer. oran; yani senin o güzel kızı elde etme oranın. bu orana göre sen eğer herkes gibi güzel kızı elde etmeye çalışırsan hem rakibin artar hem de % oranın düşer. bu yüzden sen kimsenin beğenmediği çirkin kıza yaz. onu elde etme oranın % sel bağlamda daha çoktur ve bu sadece o güzel kıza ulaşma oranında bir o kadar artar.

formül;

güzel kız= çirkin kız x toplam kız sayısı / erkek sayısı

buradan e=mc2 ye direk otobüs var taksimden. çift bilet. sen buna biniyosun. oradan direkt beylikdüzü'ne.. (145t)

kolay yani. çalış buna sorucam sınavda..