28 Mart 2011 Pazartesi

Burası Kaybedenler Kulübü Bebeyim!

Daha 1 senedir Kadıköy havası solumama rağmen film içime işledi desem yeri. Rexx'de izlediğim için mi, sürekli gidip geldiğim, artık sahiplerini tanıdığım barları göstermesinden midir nedir, çok sevdim.

Yazın Hera'nın önünde Yiğit Özşener   ve  Rıza Kocaoğlu' nu birarada görünce anlamıştım bişey döndüğünü ama bu harika filmden haberim yoktu hakkaten.

Evet Rexx'de ilk vizyon gününde Kaybedenler Kulübü'nü izledim, sonra gidip Karga'da bira içtim, sonra sallan yuvarlan rıhtıma indim. Düşündüm; karşısı benim için gerçekten ''karşı''.




Ahu bebeğim, senin loser'lığın hakkaten çok tanıdık. Gezerim, tozarım, içerim, mini eteğimle motorsiklete atlarım ama bi zaman sonra ''düzgün bi işin olsun, annemlere kahvaltıya gidelim, sen terfi maceralarını anlat'' kıvamına geliyosun işte.


 Tolga Örnek Nejat İşler'le görüşmesini şöyle anlatıyor: Hayatımın en kısa görüşmesiydi. Nejat geldi, senaryoyu okudum, Kaan'ı oynamak isterim, Türkiye' de de benden başkasının oynamasını istemem dedi.




 

Bu iki adamla ilgili söyleyecek hiçbir  şeyim   yok. Çok iyiydi ikisi de. Nejat İşler'e bu karakteri zaten yakıştırdığımızdan mıdır bilmem, Yiğit Özşener daha bi iyi geldi gözüme.

               Film'de öyle güzel İstanbul kareleri var ki, insan kıyamaz o sahneleri bir saniyede  geçmeye. Bir de  keşke üşenmeyip Olimpos'a  gitseydiniz. Burası Olimpos değil ki ama değil ki!


Ama o nasıl güzel gülüyo nasıl nasıl. Ay yirim yirimmm.


Film çekimlerinde Rıza Kocaoğlu'nun o koltukta oturmaktan poposu düzleşmiştir diye tahmin ediyorum.




  • Film gerçek bir hikaye aslına. 1999 yılında (yanılmıyorsam)  Kent Fm'de Kaybedenler Kulübü diye bir radyo programı varmış. Kaan ve Mete diye iki adam tarafından yapılıyormuş. Tolga Örneğin bir arkadaşı Kaan'ın çok yakın bir arkadaşı ve bunun üzerine senaryoyu yazıp Tolga Örnek'e götürüyor böylece film çalışmaları başlıyor.
  • Gerçek Kaan ve Mete ile Nejat ve Yiğit bir süre beraber takılmışlar. Kaan ve Mete'nin içleri rahat edince oyuncular için karar verilmiş roller   Nejat  ve  Yiğit'e gitmiş.
  • Nejat İşler'in bir sahaf'ı olduğunu biliyor muydunuz?
  • Bu arada Türkiye'de bir ilk, Kaybedenler kulübünün sadece senaryonun değil öykününün  de anlatıldığı kitabı çıktı. 6.45 yayınlarından. Hem  de film vizyona girmeden. Bilginize.

Pepper Furnival tedirginlikle Rexx'den bildirdi.








ps: Haftasonları seans çıkışlarında bira satmayı planlıyorum. Bence çok zengin olabilirim. Zira bu filmden çıkan herkes bi bira çakacaktır.

4 yorum:

Duysev dedi ki...

film iyi, müzikler daha iyi! izlediim en iyi türk filmlerinden biri olduğunu söyleyebilirim, Örnek çok başarılı bir iş çıkarmış. Çok farklı bir tarz yakalamış, konusu ağır ve aksak akıyordu belki de, ki karakterlere bakacak olursak öyle olmalıydı, Örnek seyirciyi uyandırma hamlelerini çok iyi noktalarda, süper zamanlamayla yakalamış.
Nejat İşler'in bundan 3-4 yıl önce İstiklal'in üzerinde Sel Kitapevi diye bir mekanı vardı, yanılmıyorsam. Sonra kapandı orası. Bir kere gidebildim. Üst katı lçak tavanlı bir çatı katı gibi. Caddeye bakan bölüm komple açık ve önüne iki tekli koltuğu karşılıklı kondurmuşlar. Alabildiğine Sokak manzarası. İkinci gidişimde kapandığını gördüğümde YIKILDIM!
bukadar^_^

pepper furnival dedi ki...

Ben de kaçırdığıma üzüldüm şimdi. Eminim o koltuklarda kitap okumak çok keyifli olurdu.

Eğlenilecek Erkek dedi ki...

Nejat işlerin bilinenin aksine bir sahafı yoktur. Kendisi nişantaşında tezgah açan bir sokak satısı olmakla birlikte azmedip bulunduğu yere gelen taktir ettiğim insanlardandır.

Ayrıca prensip olarak az yıkanırım diyerek gerçek hayatta rol kesmediğinin altını çizmiştir.

pepper furnival dedi ki...

Ben tolga örnek'le yapılan bir röportajda okudum bu sahaf meselesini. Röpoprtajı yapan kişi ''nejat işler'in sahafı olduğunu biliyor muydunuz?'' diye soruyor Tolga Örnek'e, o da ''hayır filmden önce bilmiyordum'' diye cevap veriyor.
Haklı da olabilirsiniz, belki de sadece bir tezgahı vardır, olabilir.